קרדיולוגים בכירים בעולם מתייצבים לצד ישראל

דוקטורס אונלי No Comments on קרדיולוגים בכירים בעולם מתייצבים לצד ישראל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

43 מבכירי הקרדיולוגים בארה"ב, בקנדה ובאוסטרליה חתומים על מכתב שפורסם אתמול (יום ד') ב"לנסט", המגנה באופן חריף את המאמר נגד ישראל שפורסם בחודש שעבר בכתב העת, על רקע מבצע "צוק איתן" בעזה. במכתב התגובה, שפורסם באתר האינטרנט של כתב העת הרפואי, מואשם המכתב הפתוח שהופיע ב"לנסט", כמכיל "תעמולה מסיתה" ("Inflammatory propaganda") ו"טעויות עובדתיות רבות". המחברים מאשימים את 24 המדענים והרופאים שהיו חתומים עליו ב"הטעיה מכוונת של הקורא".

המחברים הראשיים של המכתב שפורסם אתמול הם: פרופ' דאגלס זייפס מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אינדיאנה, המשמש גם כעורך הראשי של כתב העת המקצועי רב-היוקרה ברפואת הלב Trends in Cardiovascular Medicine; פרופסור ג'פרי גולדברגר, מאוניברסיטת נורת'ווסטרן בשיקגו ובית החולים "נורת'ווסטרן ממוריאל"; ופרופסור ריצ'רד פופ, מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה.

על המכתב חתומים 40 קרדיולוגים בכירים נוספים מבתי ספר לרפואה ובתי חולים אוניברסיטאיים מהמעלה הראשונה, כמעט מכל רחבי ארה"ב וקנדה וממלבורן, אוסטרליה. כל החתומים על המכתב הם ידידי האיגוד הקרדיולוגי הישראלי.

מזכ"ל האיגוד הקרדיולוגי הישראלי, ד"ר עמית שגב, סגן מנהל מכון הלב ושירותי הצנתור במרכז הלב ב"שיבא", סיפר ל"דוקטורס אונלי", כי החתומים על מכתב התגובה הם ממומחי הלב הבכירים והמובילים בארה"ב ובקנדה. פרופסור גולדברגר משמש כנשיא חוג ידידי האיגוד הקרדיולוגי הישראלי בחו"ל ופרופסור זייפס הוא "מאבות הקרדיולוגיה בעולם, ומי שהקים את חוג הידידים בעקבות החרם האקדמי על ישראל".

"מיד לאחר שראינו את מאמר השטנה ב-The Lancet ומי הם מחבריו", סיפר ד"ר שגב, "ביקשתי מפרופסור גולדברגר לשלוח מכתב תגובה. הוא ופרופסור זייפס לחצו על עורך כתב העת ד"ר ריצ'רד הורטון, שאיננו נמנה על ידידי ישראל, ורק אז הוא הסכים לפרסם את מכתב התגובה, שקוצר באופן משמעותי".

במכתב מדגישים מחבריו, כי "אכן יש לשקם מחדש את עזה אבל גם להבטיח את בטחונה של ישראל… אם שוב יצברו תושבי עזה רקטות וטילים ויבנו מחדש מנהרות, יש לצפות לסיבוב דמים נוסף".

הקרדיולוגים קראו "לכל האנשים הטובים בעזה ולקהילה ההומניטרית העולמית להתאחד כדי לשכנע את ההנהגה הפלשתינית לפנות למסלול של שלום ושגשוג". "אנו מבקשים לעודד את הקהילה הרפואית העולמית לדבוק בגישה הומניטרית המתעלה מעל פוליטיקה, תעמולה ורטוריקה חסרת משמעות", כתבו מחברי מכתב התגובה.



0 תגובות